Miksi mainostaisit e-urheilun parissa?
E-urheilu kasvaa vuosittain koko maailmassa, eikä Suomi ole siinä poikkeus. Suomalaisten pelaajien ikäjakauma on tasaantunut vuodesta 1991 vuoteen 2017 Tilastokeskuksen tekemien seurantojen perusteella, ja 2020-luvulla pelaaminen on
jo kaikkien ikäluokkien harrastus.
eUrheilu kasvaa:
Lue KOVA:n artikkeli aiheesta
eUrheilu vs jääkiekko:
Lue artikkeli aiheesta
Deloitte selvitti eUrheilua:
Lue tutkimus
eUrheilu on natiivia digiä
Verrattuna perinteiseen urheiluun, eUrheilu tarjoaa aivan erilaiset mahdollisuudet ja kanavat yritysten tuotteiden ja palveluiden näkyvyyteen. eUrheilu tavoittaa nimenomaan nuoret aikuiset ja teini-ikäiset niiden kanavien kautta, jotka
ovat heille tuttuja. Tilastojen ja uusimpien tutkimusten perusteella nykynuori ”lukee” uutiset videoilta jopa 72 %:sti! He eivät seuraa lehtiä tai televisiota, vaan uusi digitaalisia kanavia, joissa eUrheilu ja eUrheilujat ovat läsnä.
Jos ennen urheilusponsorointi oli logon laittamista areenan laidalle, eUrheilussa sponsori pääsee todella mukaan toimintaan, ja digikanavien kautta suoraan potentiaalisten asiakkaiden kanssa kontaktiin, kuten suomalainen
HAVU on päässyt Kotipizzan tai
KOVA Valtran kanssa.
eUrheilussa kanavina toimivat mm.
Twitter (organisaatio, tiimin jäsenet)
Twitch (organisaatio, tiimin jäsenet)
YouTube (organisaatio, tiimin jäsenet)
Discord
Organisaatioiden kotivitu
Sponsorointi
Jos yritys on aiemmin tehnyt urheilusponsorointia, on sen helppo lähteä mukaan myös eUrheiluun. eUrheilun aktiiviset organisaatiot toimivat jo valmiiksi monikanavaisesti ja organisaatioilla on valmiit sisällöntuotantotiimit eri kanaviin,
sponsorinäkyvyys on aivan eri tasolla kuin monissa perinteisissä lajeissa.
eUrheilu tulee kuitenkin nähdä enemmän kumppanina kuin vain alustana, jolla tulla esille. Paras ja toimivin markkinointi saadaan aikaiseksi kun mainostaja ja eUrheilu organisaatio luovat yhteistyön, missä mainostajan tuotteet ja palvelut
ovat osa organisaation omaa toimintaa.
Kysy lisää, SuomieSports konsultoi mielellään yrityksiä löytämään oikeat kumppanit oman näkyvyyden ja kontaktipinnan kasvatukselle.