Pelialan etujärjestö Neogames on julkaissut uuden raportin, jonka mukaan Suomen pelialan liikevaihto kasvoi viime vuonna yhdeksän prosenttia ja ala on selvinnyt pandemiasta toistaiseksi kohtuullisen hyvin. Suomen peliala ylsi vuonna 2020 jo kuudennen kerran yli kahden miljardin euron liikevaihtoon. Vuoden 2020 liikevaihto kasvoi edellisvuodesta yhdeksän prosenttia 2,4 miljardiin euroon ja tulosta syntyi peräti puoli miljardia euroa. […]
Kesä käy kuumana ja toimistoissa ei tarvitse palella. Samalla maailmalta kuuluu kuumia, mm. FTX: Cryptocurrency Derivatives Exchangen sopimus TSM:n kanssa 210 miljoonan dollarin eurheilun sponsoroinnista kymmenelle vuodelle! Tai tänään näkyviin tulllut NetFlixin halu lähteä eurheiluun mukaan oman kanavatarjontansa kautta – ainakin Twitch on jo toivottanut Netlixin tervetulleiksi. Nämä uutiset ja luvut kertovat sitä, että maailmalla […]
Viime vuonna aloittanut suomalaiseen kilpailulliseen pelaamiseen erikoistunut palvelu- ja uutissivusto suomiesports.fi vahvistaa rivejään uudella jäsenellä. Nyt kesäkuussa mukaan tuleva Sanni Rautiainen on kokenut pelaaja, joka omaa myös ammatillisen koulutuksen, jonka avulla suomiesports.fi edu-puoli, eli koulutusosio, tulee saamaan uusia palveluita. Sanni lähestyi meitä toukokuussa ja varsin nopeasti löysimme yhteisen sävelen, millä pääsemme eteenpäin. Sanni tuo meille […]
Viime vuonna toimintansa aloittanut Suomiesports selkeyttää toimintaansa ja vahvistaa rivejään. Uudeksi jäseneksi toimintaan tulee mukaan Jesse Halme Tampereelta. Jesse toimii YMCA Esports managerina ja toiminut aktiivisesti eurheilun parissa jo yli 17 vuotta, aina clanbasen ajoista lähtien. Hän on myös suorittanut ammattivalmentaja tutkinnon. Jesse tuo meille lisää osaamista ja voimaa markkinointiin sekä verkostointiin, mitä Suomiesports Oy […]
Mikä tekee eurheilusta yritykselle hyvän kumppanin? Miksi uutta mainoskampanjaa miettiessäsi kannattaisi miettiä mahdollisuutta tehdä se jonkun eurheilu organisaation tai vaikka Suomiesports Oy:n kanssa, miten eurheilu eroaa perinteisestä urheilusta markkinointimielessä? Eurheilu on ollut ”markkinoilla” 2000-luvun ja viimeiset vuodet se on kasvanut nimenomaan mobiililaitteilla pelaavien ajanvietteenä ja samalla se on vähitellen levinnyt kaikkiin ikäluokkiin. Taustalla luonnollisesti se […]
Me Suomiesports Oy:ssä laitoimme tämän projektimme käyntiin syksyllä 2020 ajatuksenamme luoda yritys, joka toimisi suomalaisen eurheilun tukena. Tämän ensimmäisen puolen vuoden aikana olemme oppineet paljon uutta suomalaisesta eurheilun scenestä niin keskustelemalla alan pelaajien, vaikuttajien sekä valmentajien kanssa, mutta myös yritysten kanssa, jotka joko tievät eurheilun tai eivät. Tämän puolen vuoden aikana olemme edenneet siihen, että […]
Tällä videolla hieman tapahtumia Kanadasta. Siitä kuinka ammattijääkiekkoilija lähtee mukaan eurheilun maailmaan Viime vuonna eurheilua seurattiin ympäri maailmaa 435,9 miljoonan ihmisen toimesta (NewZoo), missä oli kasvua vuoteen 2019 10%. Samalla mukaan tulivat mainostajista mm. Coca-Cola, Gillette ja Nike. Myös mm. Max Verstappen kilpaili virtuaalisesti formulanratissa ja esimerkiksi jalkapalloilija Gareh Bale perusti oman eurheiluseuran Ellevens Esports. […]
SuomieSports.fi avattiin syksyllä 2020 ja jo silloin oli tiedossa, että olemme vasta taipaleemme alussa. Nyt maaliskuun alussa tuomme uutta sivustolle ja suomalaisille e-urheilun harrastajille, organisaatioille sekä yrityksille. Avaamme nyt maaliskuussa tämän sivuston alasivuston nimenomaan KOULUTUKSIA ja KURSSEJA varten, eli mikäli sinulla tai teillä on e-urheiluun liittyviä palveluita koulutuksen ja kurssien, valmennuksen suhteen- oikea osoite on […]
Oletko itse hyvä jossain pelissä, vaikka FIFA:ssa, tai onko CS:GO tai Cal of Duty sinun pelisi. Oletko miettinyt asiaa toisesta päästä, eli mitä peliä kannattaisi pelata, jos aikoo elättää itsensä ja kenties myös perheen? Sitä mukaa kun e-urheilu on kasvanut, on siitä tullut yhä useammalle myös mahdollinen ura. Eikä pelkästään pelaajana, mutta valmentaja ja vaikkapa […]
Nyt on vähitellen aika laittaa se vaihde vapaalta päälle ja lähteä vuoteen 2021 tavoitteena kehittää suomalaista e-urheilu osaamista, pelaajia ja koko ekosysteemiä eteenpäin. Valitettavasti vain mikään kehittäminen ei mene eteenpäin, jollei joku ole mukana rahoittamassa toimintaa. Yksi tärkeimistä e-urheilun tulolähteistä on sponsorointi. On kyse tapahtuman kuten turnauksen sponsoroinnista ja voittajien palkitsemisesta, tai joukkueen pelipaidan logopaikka […]
Viimeisimmät kommentit